Geef een aantal sleutelwoorden op, gescheiden door komma's. Probeer je te verplaatsen in degene die naar
jouw site zoekt: welke woorden zou jij intypen in een zoekmachine om jouw site te vinden?
Opmerkingen:
- Sommige zoekmachines die ook directory's zijn (zoals Aeiwi) gebruiken je sleutelwoorden bij het indelen van je pagina in een
categorie. Als je dus bijvoorbeeld in de categorie
World > Nederlands > Computers > Internet > Organisaties
genoemd wilt worden, dan is het aan te raden om deze sleutelwoorden als eerste te noemen.
- Een spatie na elke komma is gebruikelijk. Dus bijvoorbeeld 'metatags, genereren, hulp' bijvoorbeeld.
- Herhaal geen sleutelwoorden, sommige zoekmachines geven hiervoor namelijk strafpunten.
- Geef niet meer dan zeg 25 sleutelwoorden op.
- Bij het kiezen van sleutelwoorden is het soms handig een idee te hebben welke sleutelwoorden populair
zijn. De zoekmachine Overture biedt een kijkje achter de schermen met de
Search Term Suggestion Tool
(ook bereikbaar vanuit het resultatenscherm).
- Veel zoekmachines waarderen je pagina meer als je sleutelwoorden in de tekst van je pagina terugkomen. Kies dus
niet simpelweg de eerste paar hits van die Search Term Suggestion Tool, maar kijk welke woorden belangrijk zijn in
de tekst van je pagina (en zoek daar eventueel wat alternatieve formuleringen voor met de Search Term Suggestion Tool).
- Wat ook goed werkt is om de woorden waarop je gevonden wilt worden niet alleen als sleutelwoorden te noemen, maar ze
te gebruiken als kopjes in je tekst, dus als <H1>, <H2>, enz.
|